czwartek, 4 kwietnia 2013

Subtrama fumo

Hodiaŭ mi preskaŭ malfruiĝis je prelego, ĉar sub tramo per kiu mi volis veturi al universitato aperis fumo. Fumo kaj fia odoro. Jam antaŭe, kiam tramo komencis haltiĝi, al mi ŝajnis, ke mi aŭdis strangan sonon. Tuj poste ĉe bremso emerĝis griza nebuleto de fumo. Mi tion rimarkis, kiam mi staris ĉe haltejo, sed tamen mi entramiĝis. Verŝajne mi ne havas instinkton de memsavo:) Nur kiam aliaj pasaĝeroj komencis krii kaj rapide fuĝi, mi decidis, ke pli bone, se mi ankaŭ eliros. Venis tramŝoforo (eble tramkondukisto? mi ne certas pri tiu vorto), telefonis iel. Ĉiuj pasaĝeroj eltramiĝis, haltiĝis ankaŭ sekva tramo. Por ne ŝtopi ĉiujn sekvajn tramojn, mia tramo sen homoj forveturis en nebuleto de fumo. Mi entramiĝis en sekva tramo kaj bonŝance mi sukcesis veni antaŭ komenciĝis prelego. Mi ne scias, ĉu vere estis ia fajro aŭ nur fumo ĉiuj timigis, sed bone, ke tiu averio ne estis danĝera kaj neniu vundiĝis.

Dzisiaj prawie spóźniłam się na wykład, bo pod tramwajem, którym chciałam dojechać na uczelnię, pojawił się dym. Dym i smród spalenizny. Już wcześniej, kiedy tramwaj hamował, wydawało mi się, że słyszałam dziwny dźwięk, takie szuranie, jakby coś wpadło pod koła. Po chwili w okolicach pierwszego hamulca drugiego wagonu zaczął unosić się dym. Zauważyłam to, kiedy stałam na przystanku, ale i tak wsiadłam do tego tramwaju. Najwyraźniej nie mam w sobie instynktu samozachowawczego:) Dopiero kiedy inni pasażerowie zaczęli krzyczeć i szybko ucieka, stwierdziłam, że też lepiej wysiądę. Przyszedł motorniczy, zadzwonił gdzieś. Wszyscy pasażerowie wysiedli, zatrzymał się też kolejny tramwaj i wypuścił część ludzi. Aby nie robić zatoru i nie zatrzymywać wszystkich kolejnych tramwajów, mój tramwaj bez pasażerów odjechał w oparach dymu. Wsiadłam do następnego tramwaju i na szczęście zdążyłam przed rozpoczęciem wykładu. Nie wiem, czy naprawdę coś się paliło, czy tylko wszyscy przestraszyli się dymu, ale dobrze, że awaria nie była groźna i nikomu nic się nie stało.

0 komentarze:

Prześlij komentarz